sunnuntai 18. toukokuuta 2014

Ubikinon ja uusi energia

Pikaterkut kirjapinojen välistä. Lisäenergian tarve on nyt todella tarpeen näin lopputenttien lähestyessä. Ylensä en ota mitään ylimääräisiä pillereitä, vaan pyrin saamaan ruuasta kaiken tarvittavan. Tietenkin D-vitamiinia otan pimeän kuukausien ajan. Nyt kuitenkin piti käydä äitin varastoilla kun tuntui, ettei millään jaksaisi istua päivät pitkään ja lukea. Kerran aikaisemminkin joulun tenttikauden alla kokeilemani Ubikinon lisä toimii taas, loistavasti. Eilenkin luin 14h kipeänä eikä tuntunu edes pahalta, se oli salaa jopa kivaa :) Olisin jatkanu pidempäänkin, mutta en halunnut sotkea unirytmiä.



Ubikinonia esiintyy ihmisen kehossa, mutta vanhetessa sen pitoisuus vähenee. Yleensä ubikinon ravintolisä onkin iäkkäämpien käyttäjien suosiossa, tai ainakin tulisi olla. Ubikinoni tuottaa energiaa muun muassa aivo- ja sydänsoluille. Sitä on käytetty myös esim migreenin ja aivoihin vaikuttavien sairauksien hoidossa. Sillä sanotaan olevan vanhenemista ehkäiseviä vaikutuksia ja saattaa jopa edistää rasvan palamista. Tiedä häntä, mutta itselle se ainakin toimii. Ei malttais edes nukkua välissä. Nuorena ja terveenä kuitenkin otan vain 100mg kerran päivässä, pienenä jaksona ja 1-2 kertaa vuodessa.

Tehokasta alkavaa viikkoa!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti