tiistai 11. helmikuuta 2014

Lisää helppoa ja nopeaa vihreää välipalaa

Vielä yksi nopea vihreä snackki, pinaattiohukaiset/ -omeletti. Pinaatti on äärimmäisen ravintorikas, varsinkin kuumennettaessa. Siitä saa B2- ja C-vitamiineja, kuten myös rautaa ja foolihappoa. Joidenkin tutkimuksien mukaan se on myös hyvä näön kannalta, koska se estää sarveiskalvon rappeutumista. 

Tomaatti, pinaatin tavoin on äärimmäisen hyvä ja vielä parempi kuumennettaessa. Tomaatista vapautuu kuumennettaessa lykopeeniä, joka on oikein terveyspommi, auttaa muun muassa ehkäisemään syöpää, vahvistaa immuunijärjestelmää ja sydäntä.

Pinaattiohukaiset
1. 3 kananmunaa ja kourallinen pinaattia blenderiin

2. Paisto pannulla ja halutessasi lisää esim kirsikkatomaatteja

Valmis nautittavaksi, vaikkei nyt maailman kaunis luonnos olekkaan.

Yksi tapa vielä nopeuttaa arki rutiineja on pilkkoa valmiiksi smoothie tarvikkeita (luomu hedelmiä, marjoja, kasviksia) annospusseihin pakkaseen. Nälän yllättäessä heittää vaan ne blenderiin ja lisää hieman jotain hyviä siemeniä/pähkinöitä joukkoon. Itse käytän ylensä pellavarouhetta, auringonkukan-, kurpitsan- ja sesaminsiemeniä. Lisäksi jos proteeininsaanti on jäänyt vähälle saatan lisätä hamppuproteiinia, joka on siis täysin luonnon oma tuote. En ole koskaan käyttänyt keinotekoisesti tehtyjä proteeinijauheita/ -tuotteita.

Pilkotut hedelmät smoothie annospusseihin

Smoothie annospussit valmiina pakkaseen.

6 kommenttia:

  1. Kuinkahan noita ilmestyisi pakkaseen? Pinaattiomeletti kokeiltava myös :-) T. Risto

    VastaaPoista
  2. Mä tiedän semmosen vaaleen kauniin tehokkaan naisen nimeltä Katri :) hauskaa reissuu!!

    VastaaPoista
  3. Kiitoksia. Näin on ja ehkäpä yllätän itsekin :-) Lukuintoa keväälle!

    VastaaPoista
  4. Mun oli pakko kokeille tuota pinaattisysteemiä, kylläpä oli helppoa ja hyvää! Jimikin söi ja antoi luvan tehdä toisenkin kerran :)

    T: Marjo T.

    VastaaPoista
  5. Oho, hauskaa! Tosi kiva kuulla, että maistui :)

    VastaaPoista